Topmodel Christy Turlington is het nieuwe gezicht van een campagne van cosmeticamerk Imedeen. Ze prijst in de campagne de voedingssupplementen van het merk aan.

Turlington werd voor de campagne gefotografeerd door Daniel Jackson. De campagne zal in tal van landen te zien zijn.

Het merk maakt voedingssupplementen die de huid van binnenuit moeten verzorgen. Turlington, die veel bezig is met haar gezondheid en veel aan yoga doet, wordt door het merk gezien als de ideale vertegenwoordiger. 

"Een mooie huid is belangrijk voor me", zo zegt Turlington tegen de Britse editie van Vogue. "Niet alleen als model, maar ook als drukbezette vrouw. Mijn huid van binnenuit verzorgen is net zo belangrijk als hoe ik er van buitenaf voor zorg."

Zwangere vrouwen

Het model is medeoprichter van cosmeticamerk Sundãri, wat is gebaseerd op ayurvedische principes. Daarnaast stichtte ze in 2010 Every Mother Counts, een organisatie die zich inzet voor de gezondheid van zwangere vrouwen. Imedeen zal een bijdrage leveren aan deze organisatie. 

De 45-jarige Turlington is tevens te zien in campagnes van de modelabels Jason Wu, Calvin Klein en Missoni. Het model is een van de originele supermodellen uit de jaren tachtig en was ook te zien in de videoclip van het nummer Freedom van George Michael.