Cosmeticamerk Max Factor heeft om een nieuwe mascara te promoten op de diverse sociale media de 'selfeye' gelanceerd. Het gaat om een selfie, maar dan alleen van een opgemaakt oog.

Het gaat om de promotie van de nieuwe Excess Volume Extreme Impact mascara van het merk. Max Factor probeert hiermee een trend en het woord van het jaar uit 2013 naar hun hand te zetten.

Het cosmeticamerk startte een spel op de diverse sociale media. Het idee is dat consumenten hun oog opmaken met de nieuwe mascara en daar een selfie van maken, waarna de foto geplaatst moet worden met de hashtag 'selfeye'

De bedoeling is dat gebruikers van de mascara elkaar inspireren tot het creëren van nieuwe make-upeffecten.

Daglicht

Visagiste Caroline Barnes geeft enkele tips voor het maken van een geslaagde 'selfeye', zo meldt de Telegraph. "Hou je arm iets omhoog, zodat je opkijkt naar de lens", zegt Barnes.

"Kijk in de richting van het daglicht, dat geeft een zachte touch aan de foto. Vermijd zeker lichten die van bovenaf schijnen, die geven een lelijke schaduw op je gezicht."