Vrouwen blijken gemiddeld veertien make-upproducten in hun toilettas te hebben. Mascara is daarvan het meest populaire make-upproduct, zo blijkt uit een nieuw onderzoek.

De gemiddelde waarde van de make-upproducten in een toilettas is 111 euro, zo blijkt uit een onderzoek onder 2.104 vrouwen door een Britse website. Dat meldt de Daily Mail.

Een toilettas bevat gemiddeld zo’n veertien make-upproducten, waarvan mascara (74 procent), eyeliner (71 procent) en concealer (66 procent) de meest populaire zijn.

Ook rouge (63 procent), lipgloss (61 procent), foundation (58 procent) en lipstick (57 procent) zijn in de meeste toilettassen te vinden.

Rimmel

Bij de ondervraagde vrouwen blijkt Rimmel met 42 procent het meest populaire merk te zijn, gevolgd door Maybelline (39 procent) en Clinique (38 procent). Ruim 50 procent van de ondervraagde vrouwen schaft één keer in de drie weken nieuwe make-upproducten aan. 

Bijna 30 procent van de ondervraagde vrouwen gaat nooit zonder make-up de deur uit. Slechts 19 procent verlaat wel eens met een onopgemaakt gezicht het huis.