Karl Lagerfeld opent in maart 2014 zijn grootste Europese winkel in Londen, als onderdeel van de wereldwijde uitbreiding van zijn merk.

De nieuwe winkel wordt gevestigd aan de drukke Regent Street, die jaarlijks zeventig miljoen bezoekers trekt. Het Karl Lagerfeld-filiaal betrekt het pand waar eerder herenmodemerk Hackett was gevestigd, zo meldt Women’s Wear Daily.

In de winkel komen mannen-, vrouwen- en prêt à portercollecties te hangen. Ook accessoires ontworpen door Lagerfeld, waaronder handtassen, lederwaren, sjaals, brillen, horloges en schoenen worden verkocht.

Het interieur van de winkel bestaat voornamelijk uit zwart-witte elementen, een handelsmerk van Lagerfeld. Via Ipad Mini's, die geïntegreerd zijn in de kledingrekken, kunnen klanten de collectie online bekijken, foto’s en video’s maken van hun favoriete kledingstukken en een notitie achterlaten voor Lagerfeld via een digitaal gastenboek.

Fotohokjes

Paskamers worden uitgerust met pasfotoautomaten, wat het voor winkelend publiek mogelijk maakt om hun outfits vast te leggen en met speciaal ontworpen filters op sociale media te plaatsen.

Het pand in Londen volgt na openingen van nieuwe boetieks in Parijs, Berlijn, Amsterdam, Shanghai, Beijing en Antwerpen en maakt deel uit van tientallen geplande openingen die de komende vijf jaar zullen plaatsvinden.