Gucci haalt 3,25 miljoen euro op voor vrouwenrechten

Het Italiaanse modehuis Gucci haalde met hun Chime for Change campagne al 3,25 miljoen euro op. Hiermee steunen ze 260 organisaties in 81 landen die zich inzetten voor vrouwenrechten.

De grootste actie van de campagne was het concert Sound of Change in juni in Londen, waar sterren als Beyoncé, Ellie Goulding en Rita Ora aan meewerkten. 

"Het is belangrijk voor ons om de verhalen van verandering te delen met iedereen die deel heeft uitgemaakt van de campagne", zegt Frida Giannini, de hoofdontwerper van het modehuis, tegen WWD.com. "Het is een inspirerend moment om de resultaten van onze collectieve inspanning te horen en te zien."

Giannini steunde persoonlijk een UNICEF project dat ervoor zorgde dat bijna 13 duizend kinderen vaccinaties kregen tegen tetanus. Ook sterren zoals Beyoncé, Halle Berry, Salma Hayek, Jennifer Lopz, John Legend, Madonna en Julia Roberts steunden diverse projecten met het geld dat werd ingezameld door Chime for Change. 

Prostitutie

Daarnaast zijn met het project 75 slachtoffers van gedwongen prostitutie, 30 vrouwelijke slachtoffers van huiselijk geweld en een groot aantal mishandelde vrouwen in Bulgarije geholpen. 

Ook kregen heel wat vrouwen wereldwijd trainingen, opleidingen en workshops om zichzelf te leren verdedigen en te leren lezen. Vijfduizend patiënten in Afghanistan en 655 kinderen in Brazilië werden geholpen. Een deel van het geld ging naar waterputten in Ethiopië en scholingen over HIV en zwangerschappen in Peru. 

Competitie

Het Italiaanse modehuis organiseert samen met Twitter #CHIMEHACK. Deze wedstrijd roept ingenieurs op om apps te ontwikkelen die meisjes en vrouwen kunnen helpen. De competitie vindt plaats in San Francisco van 5 tot 7 december.

Lees meer over:
Tip de redactie