Alexander McQueen heeft gereageerd op nieuwe beschuldigingen van racisme. Een ex-werknemer van de flagship store in New York klaagde het modehuis aan.

"Alexander McQueen streeft naar gelijke behandeling binnen het bedrijf en is trots op de diversiteit van zijn personeel", zo zegt een woordvoerder van het modehuis. "We nemen alle klachten serieus en zullen ze altijd grondig onderzoeken, maar we geven geen commentaar op individuele zaken."

Het modehuis werd onlangs aangeklaagd door Moselle Blanco, een vrouw van Zuid-Amerikaanse afkomst die tien jaar werkte in de flagship store van het merk in New York. Ze zou door haar managers regelmatig gediscrimineerd en beledigd zijn. Daarnaast werd er flink over haar geroddeld, zo meldt de Britse editie van Vogue

Klachten van Blanco werden niet serieus genomen. De vrouw werd in september 2012 ontslagen omdat ze een jurk, die was uitgeleend aan een beroemdheid, niet zou hebben teruggehaald.

Het is niet de eerste keer dat de flagship store in New York te maken heeft met klachten over discriminatie. In juli klaagde een beveiliger van Afrikaanse afkomst het bedrijf eveneens aan wegens racisme.