Het veelbesproken Abercrombie & Fitch gaat in de lente toch over op het verkopen van 'grotere maten', in een poging de verkoopcijfers en het imago van het bedrijf te herstellen. 

Eerder zei het bedrijf alleen kleding te verkopen voor slanke mensen. Deze zomer heeft de controversiële marktstrategie van Abercrombie & Fitch veel kritiek gekregen, waarna Amerikaanse jongeren het merk massaal links hebben laten liggen.

Het beursaandeel van het merk daalde meer dan 19 procent nadat de verkoopcijfers met 10 procent afnamen.

In een poging de financiële situatie te redden komt het bedrijf woensdag met het besluit voortaan ook kleding te verkopen groter dan maat L. Daarnaast zal het merk een nieuwe accessoire- en schoenencollectie lanceren, zo meldt Reuters.

Discriminatie

Afgelopen jaren ontstond veel commotie rondom het Amerikaanse merk toen CEO Mike Jeffries zei dat Abercrombie & Fitch alleen gedragen mag worden door aantrekkelijke, dunne mensen.

De Amerikaanse retailer zou zich daarnaast schuldig maken aan het selecteren van personeel op basis van uiterlijk.