Kardashian-zusjes zijn kritiek gewend

De zussen Kim, Khloé en Kourtney Kardashian zijn immuun geworden voor de kritiek die anderen op hun carrière hebben.

"Als je bekend wordt, gaan sommige mensen je sowieso al bekritiseren", zegt Kim Kardashian in een interview met NU.nl.

"Het maakt helemaal niet uit wie je bent of wat je doet. Daar ergeren wij ons niet aan. We zijn het wel gewend."

De zusjes zijn inmiddels bezig met hun nieuwe kledinglijn: The Kardashian Kollection. Daarvoor werden ze geïnspireerd door Valentino en Isabel Marant, de favoriete ontwerpers van Kim Kardashian.

"Hun invloed is zeker terug te zien, maar het blijft uiteraard wel onze collectie", zegt ze. "Daarnaast ben ik weg van de stijl van Kate Moss. Haar kleding is krachtig, maar het voelt niet als 'overgestijld'. Ze is goed in het mixen en matchen van kleding en is een geweldig stijlicoon."

Rondingen

De collectie omvat de verschillende stijlen van alle drie de zussen, met daarin onder andere leren jasjes, kanten jumpsuits en verenjassen. Stretchmateriaal vormt een belangrijke rol in het assortiment, omdat de Kardashians met hun kledinglijn het vrouwelijke lichaam willen accentueren.

"We hebben alle drie onze rondingen en daar staan we ook bekend om. We willen het ronde lichaam van de vrouw omarmen, in plaats van verstoppen", aldus Khloé Kardashian.

"Stretch is comfortabel en geeft toch die extra steun. We willen dat onze kleren passen bij het lichaam van de vrouw en niet andersom", voegt Kim Kardashian daar aan toe.

Schoonheidsdrang

De zusjes Kim, Khloé en Kourtney Kardashian werden vooral bekend door het realityprogramma Keeping Up With the Kardashians. Inmiddels heeft het trio verschillende kledinglijnen, pafums en beautyproducten op de markt gebracht.

De zussen voelen als beroemdheden wel de druk van schoonheid, maar vinden het niet erg om zichzelf op te dirken voor de buitenwereld.

"Ik vind het fantastisch als mijn haar goed zit en doe graag make-up op", aldus Khloé Kardashian. "Maar soms vind ik het ook wel lekker om in mijn vrije tijd heerlijk lui en lelijk in mijn kloffie op de bank te zitten."

Spanningen

De Kardashians geven toe dat de intensieve samenwerking soms extra spanningen creëert.

"We kunnen kribbig zijn tegen elkaar, zeker tijdens het ontwerpproces. Dat is soms lastig, maar het gaat nooit zo ver dat we er echt grote ruzies om maken", zegt Kim Kardashian lachend.

Binnen de samenwerking hebben de zussen hun eigen rol. Kim houdt zich voor de collectie vooral bezig met de marketing, Kourtney met het ontwerpproces en Khloé kijkt of alle items goed passen bij de modellen.

Kinderlijn

De mode-industrie kan voor de toekomst nog veel meer van het trio verwachten. "We gaan een kinderkledinglijn maken, wat voor ons als natuurlijke overgang voelt, nu Kourtney en ik moeder zijn. Hopelijk kunnen we deze snel aan het publiek laten zien."

Op zaterdag 16 november bezoekt Khloé Kardashian de Bijenkorf in Amsterdam voor de introductie van het kledingmerk. Ook zal ze daar fans ontmoeten.

Khloé is nooit eerder in het land geweest. "Ik ben benieuwd naar de kledingstijl van de Nederlanders."

Lees meer over:
Tip de redactie