Het Deense topmodel Helena Christensen heeft een T-shirt ontworpen voor Oxfam. Ze maakte een nieuwe variant op de wereldberoemde Hello Kitty-cartoon.

De opbrengst van het door Christensen ontworpen T-shirt gaat naar de actie Change van Oxfam, die daarmee de rechten van vrouwen over de hele wereld wil promoten.

De organisatie wil er bovendien voor zorgen dat tachtigduizend mensen niet langer in armoede leven. 

Christensen koos niet voor niets voor Hello Kitty, die ze van een nieuw kapsel voorzag. "Ik was altijd al een grote fan van Hello Kitty", zegt ze tegen de Britse editie van Vogue. "Ze is nog steeds even chic als toen ik een kind was."

"Als ambassadrice van Oxfam ben ik blij dat deze T-shirts er aan bijdragen om  geld in te zamelen voor het belangrijke werk dat we doen voor kwetsbare vrouwen in de hele wereld. We geven ze de kracht om over hun eigen lot te beschikken en te ontsnappen aan armoede."   

De T-shirts kosten zo'n 35 euro per stuk en zijn te koop via e-mail.