Een Brits onderzoek heeft uitgewezen dat metroseksuele mannen graag de crèmes en lotions van hun partner gebruiken. De voornaamste reden hiervoor is dat ze een hekel hebben aan winkelen.

Alhoewel het gebruik van beautyproducten door mannen lang ondenkbaar was, is er volgens de Telegraph de laatste jaren een verandering te signaleren.

Vooral rolmodellen als David Beckham hebben er voor gezorgd dat mannen steeds meer de neiging hebben om zichzelf goed te verzorgen.

Dit blijkt uit onderzoek van een beautywebshop onder 520 Britse vrouwen. Opmerkelijk is alleen dat een man vaak niet zelf de producten aanschaft, maar die van hun partner gebruikt. Dit kost de wederhelft al gauw 280 euro op jaarbasis.

Stiekem

Uit de studie blijkt ook dat mannen vooral dure merken prefereren en dan met name Franse merken zoals Clarins en La Roche Posay. Het gebruik vindt vaak stiekem plaats. Mannen worden geregeld door de vrouwen betrapt wanneer ze de producten op hun lichaam smeren.

Redenen voor het gebruik van de producten van hun partner zijn dat mannen zich beschaamd voelen wanneer ze de producten zelf kopen, en met name dat ze een hekel hebben aan winkelen.

Taboe

Rakesh Aggarwal van de webshop: "Het is duidelijk dat het voor veel mannen nog geen gewoonte is om hun eigen beautyproducten aan te schaffen. Er heerst dus blijkbaar nog steeds een taboe voor mannen om de producten openlijk te kopen."