Karl Lagerfeld lanceert vandaag een speciale editie van de Japanse Tokidoki-collectie. Het lifestylemerk heeft voor de derde keer een karikatuurpop van de modeontwerper gemaakt. 

Ditmaal in een zwart pak, met kat Mr. Choupette als accessoire op zijn arm. 

Tokidoki, opgezet door kunstenaar Simone Legno, Pooneh Mohajer en Ivan Arnold had in 2009 ook al de eer poppen te ontwerpen van het stijlicoon.

"Ik koester de mogelijkheid om met Karl samen te werken. Om hem op te nemen in mijn werk is een unieke ervaring geweest", stelt ontwerper Legno.

Accessoires

Naast de poppen bestaat de collectie van ’s werelds bekendste karikatuurdesigners uit kleding, tassen en accessoires. "Ik ben zeer gevleid dat er een Tokidoki van mij is gemaakt. Ik vond ze altijd al leuk en ik ben erg blij om een van hen te zijn!", aldus Lagerfeld op de website van Tokidoki.

De pop kost rond de 129 euro en is wereldwijd beperkt verkrijgbaar. Ze zijn ieder voorzien van een uniek nummer om echtheid te garanderen.

In Nederland is de Tokidoki X Karl Lagerfeld-collectie te vinden aan de Hartenstraat in Amsterdam, of online te bestellen op Net-a-Porter.