Uit een Brits onderzoek blijkt dat 61 procent van de shoppers regelmatig aan 'show rooming' doet. Ze bekijken producten in winkels en bestellen ze later online.

Ruim 90 procent van de consumenten koopt de producten online tegen een lagere prijs dan in de winkel, zo blijkt uit een onderzoek dat werd gehouden door een Britse kortingswebsite onder 1.653 mensen van 18 jaar en ouder. Dat meldt Female First.

'Show rooming' wordt het meest gedaan op het gebied van kleding. Maar liefst 71 procent van de ondervraagden bekijkt en past kleding in winkels om vervolgens online de gewenste items aan te schaffen.

Meubilair

Op de tweede plaats, met 52 procent, staan elektronische producten, gevolgd door meubilair, wat door 45 procent uiteindelijk online word aangeschaft. Iets meer dan 40 procent bekijkt sportartikelen eerst in de winkel voordat ze het online kopen.

Ruim een derde van de ondervraagden, zo’n 35 procent, vergelijkt in de winkel direct prijzen op de smartphone of tablet. De helft doet dat thuis. Zo’n 41 procent heeft wel eens een artikel teruggebracht naar een winkel nadat het online goedkoper bleek te zijn.

Geduld

Van de mensen die niet aan 'show rooming' doen, zegt 33 procent winkels te willen steunen en 27 procent heeft geen geduld om te wachten tot een product wordt thuisbezorgd.