H&M werkte met 'te magere' modellen

De Zweedse modeketen Hennes & Mauritz geeft toe in het verleden met te magere modellen te hebben gewerkt.

H&M neemt haar verantwoordelijkheid in de onophoudelijke discussie in de media over het gebruik van te dunne modellen. "Ik denk niet dat we altijd juist hebben gehandeld. Sommige van onze modellen waren te mager", aldus Karl-John Persson, directeur van de retailer.

In de nieuwste campagne van H&M staat Beyoncé model. De 31-jarige zangeres staat bekend om haar rondingen en is deze zomer wereldwijd te zien in advertenties, reclamefilmpjes en op billboards. Een bewuste keuze van het concern om de diversiteit te omarmen, zo meldt Daily Mail.

Plus-size

Voor de nieuwste badmode-campagne van de keten is het Amerikaanse plus-size model Jennie Runk gevraagd. De maten van de collectie waar Runk model voor staat, gaan van 44 tot 54.

De recente voorkeur van H&M naar modellen met een maatje meer, betekent niet dat er in de toekomst niet meer gewerkt zal worden met slanke modellen. De huidige advertenties met Nederlands topmodel Doutzen Kroes zijn daarvan het bewijs.

"Ik vind dat modellen in onze advertenties er gezond uit moeten zien. Zolang zij gezond en vitaal ogen, zullen we blijven werken met slanke modellen", zo vertelt Persson.

 

Lees meer over:
Tip de redactie