Kate Middleton heeft Kate Moss als meest invloedrijke beauty-icoon van de troon gestoten.

Maar liefst een op de drie Britten kocht wel eens een beautyproduct om dezelfde look als Middleton te krijgen of omdat er geruchten gingen dat de hertogin van Cambridge een bepaald product zou gebruiken. Zo blijkt uit een poll van de grootste online beautywinkel van Groot-Brittannië.

Ook Kate Moss heeft invloed op het koopgedrag van de consument wanneer het om beautyproducten gaat. 15 procent van de ondervraagden kocht wel eens een product geïnspireerd op het model.

Top-10

Victoria Beckham staat met 12 procent op een derde plaats, op de voet gevolgd door het Britse model Cara Delevingne (11 procent), zo meldt Telegraph.

De top-10 van beroemdheden die beautyaankopen van de consument stimuleren wordt verder gecompleteerd door Kim Kardashian (10 procent), Jennifer Aniston (8 procent), Olivia Palermo (4 procent), Millie Mackintosh (3 procent) en Gwyneth Paltrow (2 procent).