Beroemdheden mogen dan populair zijn voor samenwerkingen met modemerken, hun persoonlijke kledingstijl is niet inspirerend genoeg voor de Britse consument. 

Uit een poll van een kledinginspiratie-app onder 2000 Britten is gebleken dat maar 5 procent van de winkelaars geïnspireerd wordt door de kledingstijl van beroemde persoonlijkheden. 

Verder wijst het onderzoek uit dat 15 procent kledingadviezen haalt uit catalogussen van winkelketens. 23 procent van het modebeeld op straat is geïnspireerd op modereportages in tijdschriften.

Een op de vijf ondervraagden zegt alleen een item te kopen nadat ze het besproken hebben met vrienden.

Persoonlijke stijl

Tijdens het opinieonderzoek werd ook naar de reden gevraagd waarom mensen zich niet laten inspireren door de kleding van beroemdheden.

Eenderde van de Britten geeft aan liever te winkelen bij boetieks en lokale winkels, omdat ze liever niet gezien worden in dezelfde kleding als anderen. De helft van de deelnemers van het onderzoek stelt niet te willen winkelen bij de grote winkelketens om dezelfde reden.

Traditie

Alan Gabbey, de oprichter van de applicatie vertelt aan Female First dat het een opvallende uitkomst is: "We leven in een tijd waarin veel mensen meer tijd besteden aan het bijhouden van de laatste nieuwtjes en roddels over beroemdheden dan dat we echt converseren met elkaar."

"Dit onderzoek heeft laten blijken dat er nog steeds plek is voor traditie, in ieder geval wanneer het komt tot winkelen. Ook al groeit de online markt, consumenten lijken nog steeds te genieten van de traditionele manier van winkelen."