Het Spaanse modemerk Mango gaat twee nieuwe collecties lanceren. Zo komt er een vrouwencollectie voor grote maten en een collectie voor tieners tussen de 14 en 20 jaar.

Het modelabel is van plan om de nieuwe collecties vanaf 2014 op de markt te brengen. Mango wil hiermee twee nieuwe doelgroepen gaan bedienen, zo meldt de website Fashionunited

Dit jaar lanceert het merk collecties voor kinderen en sporters. Mango Kids richt zich op kinderen van 3 tot 12 jaar en bestaat naast basics als shirts en jeans uit modische stukken en bestsellers uit de vrouwencollectie. Ook accessoires, schoenen en ondergoed maken deel uit van de collectie. 

Online

De kidscollectie is vanaf 18 juli online te koop en vanaf begin augustus ligt de lijn in zo’n honderdvijftig bestaande Mango winkels verspreid over 31 landen.

Naast Mango Kids en Mango Sports&Intimates omvat de modeketen de vrouwenlijn Mango, de mannenlijn H.E. by Mango en een accessoirelijn onder de naam Mango Touch. In 2014 komen daar dus nog een vrouwenmerk voor grote maten bij en een merk voor jongeren van 14 tot 20 jaar.