Nicole Kidman is het nieuwe gezicht van Jimmy Choo. De actrice is komend najaar te zien in een advertentiecampagne van het schoenenlabel.

Kidman werd voor de advertenties, die vanaf augustus in toonaangevende tijdschriften zullen verschijnen,  gefotografeerd door Mikael Jansson. Het is de eerste keer dat de actrice met het merk samenwerkt.

Sandra Choi, de creative director van Choo, is blij met de samenwerking. "Nicole is een van de beste actrices ter wereld", zo zegt ze in de Telegraph. "Ze weet de kracht en de glamour van het merk over te brengen." 

Complex

Ook Kidman is zeer te spreken over de campagne. "Ik ben dol op mode en gebruik het vaak om in een rol te komen", zo legt ze uit. "De Jimmy Choo vrouw is mysterieus, vrouwelijk en complex."

Kidman was eerder te zien in campagnes van Chanel en Omega. Ze rondde onlangs de opnamen van een film over het leven van Grace Kelly af en is jurylid van het filmfestival van Cannes. Jimmy Choo werkte eerder met actrice Molly Sims en muzikant Quincy Jones.