Na modecollega's Marc Jacobs, Caroline Herrera en Michael Kors, opent nu ook Karl Lagerfeld zijn deuren in Amsterdam.

De winkel in de Hartenstraat nummer 16 wordt op 25 april geopend.

Het is de eerste winkel in een reeks. De 150 vierkante meter tellende conceptstore heeft hetzelfde uiterlijk als de in februari geopende winkel in Parijs.

De winkel heeft een luxe uitstraling en is voorzien van allerlei digitale snufjes. Zo is het mogelijk om via iPads de nieuwste collecties, nieuws en video's te bekijken en kunnen klanten foto's van zichzelf maken en deze via een persoonlijk bericht naar de ontwerper versturen.

Touchscreens

De paskamers zijn voorzien van photoboots met touchscreens waarmee de bezoeker zijn favoriete items meteen kan fotograferen en kan delen via social media.

Op de begane grond ligt de focus meer op de vrouw met de allernieuwste prêt-à-porter-collecties, schoenen, brillen, accessoires en unieke geschenken zoals Lagerfeld's favoriete fotografie- en designboeken. De benedenverdieping is helemaal ingericht voor de mannen.

In de loop van 2013 zullen meerdere conceptstores hun deuren openen in een aantal grote Europese steden. Daarna volgen winkels in Azië.