Gezien de almaar groeiende Chinese markt overwegen steeds meer modehuizen hun collecties ook daar te presenteren. Na Chanel gaat ook het Franse modehuis Dior opnieuw overzee.

Voor het eerst sinds Raf Simons creatief directeur is geworden voor Dior gaat het Franse modehuis met een haute couture show richting China. De show is een extensie van de haute coutureshow die in januari voor het eerst getoond werd aan het publiek tijdens de internationale modeweek in Parijs.

Dit is voor Dior de tweede keer dat ze een haute couturecollectie tonen in China. In april 2012 presenteerde het modehuis haar voorjaarscollectie al in het Roosevelt House in Shanghai.

Luxe

Haute couture is voor modemerken geen typische winstgevende collectie. "Het geeft onze onderneming een essentiële essentie van luxe", aldus Bernard Arnault tegen Business of Fashion.

Andere toonaangevende Europese modehuizen projecteren hun merk ook in de snel groeiende markt in China. Chanel  toonde in 2009 een ‘demi-couture’ collectie aan het publiek. Tegenwoordig presenteert het modehuis twee keer per jaar een lijn in het land.

Het event van Dior met aansluitend een gala zal op 30 maart plaatsvinden in Shanghai.