Mensen ergeren zich tijdens het winkelen het meest aan arrogant en onbeleefd personeel. Dat blijkt uit een nieuw Brits onderzoek onder 1.500 respondenten.

Arrogant en weinig behulpzaam personeel is met 25 procent van de stemmen te grootste ergernis tijdens het winkelen.

Mensen die voordringen in de rij bij de kassa staan op de tweede plaats van ergernissen met 16 procent van de stemmen, zo blijkt uit een onderzoek van NetVoucherCoder.Uk. Dat meldt de Daily Mail.

Maat

Zo’n 15 procent van de ondervraagden ergert zich aan slordig gesorteerde kleding, waardoor ze steeds de verkeerde maat pakken en 14 procent ergert zich aan het feit dat kleding in de goede maat toch niet blijkt te passen.

Te kleine paskamers blijken voor negen procent van de ondervraagden een grote ergernis te zijn en rommelige winkels zijn voor zeven procent een afknapper, vooral tijdens de uitverkoop. Ze hebben geen zin om door de grote hopen spullen en kleren iets van hun gading te zoeken

Muziek

Zes procent van de respondenten ergert zich aan kapotte kleding in winkelrekken en vijf procent aan een tekort aan personeel. Twee procent ergert zich aan traag lopende mensen in de winkelstraten en één procent vindt de muziek in winkels veel te hard.