Een Britse vrouw geeft gemiddeld maar liefst 532 euro per jaar uit aan haar nagels.

Met de almaar groeiende trend voor gel- en acrylnagels geeft zij meer geld uit aan haar nagels dan aan haar kapsel, zo blijkt uit onderzoek uitgevoerd door een bedrijf gespecialiseerd in het ontwikkelen van beautymerken onder 1.500 Britse vrouwen tussen de 20 en 45 en 2.000 beautysalons.

De grootste reden voor de groei in populariteit van nepnagels is volgens de onderzoekers vooral het feit dat beroemdheden als Rita Ora , Rihanna, Beyoncé en Victoria Beckham ermee weglopen, zo meldt Daily Mail.

Een accessoire

Michelle Class, de nagelstyliste die Victoria Beckham vanuit Groot-Brittannië naar de Verenigde Staten liet komen om de nagels van de modellen voor haar modeshow te doen, zegt: "Omdat er steeds meer modegiganten met een 'nagelbar' komen, wordt een manicure voor steeds meer vrouwen meer routine dan uitzondering."

"Nagels worden steeds meer een expressie van een persoonlijke stijl en ook meer een accessoire bij een outfit. Mijn klant Rita Ora staat bijvoorbeeld bekend om haar lange, knalrode nagels", aldus Class.

Niet op date

Meer dan zeven op de tien van de ondervraagde vrouwen gaan niet op date wanneer hun nagels niet zijn 'gedaan'. Daarnaast geeft 86 procent aan niet naar een sollicitatiegesprek te kunnen met afgebladderde nagellak op hun nagels.

Maar liefst 96 procent zegt zich beter te voelen wanneer hun nagels zijn verzorgd of gelakt en de helft gaat dan ook twee keer per maand naar de nagelsalon, waar de French Manicure met stip op nummer één staat.