De Franse multinational PPR, eigenaar van onder meer Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga, Alexander McQueen, Puma en Stella McCartney, verandert op 18 juni zijn naam in Kering.

Tevens zal het bedrijf op die datum een nieuw logo gaan voeren, in de vorm van een uil met een hartvormig gezicht. Daarnaast krijgt het een nieuw motto, 'Empowering Imagination'.

Dat maakte topman François-Henri Pinault bekend, zo meldt WWD.com.

Het bedrijf neemt daarmee definitief afstand van zijn verleden, dat in de retail ligt, en richt zich op een toekomst als mode- en accessoirespecialist in het luxe, sport en lifestyle segment.

Modehuizen

PPR, een acroniem voor Pinault-Printemps-Redoute, startte in 1963 als Pinault S.A., een bedrijf dat bouwmaterialen produceerde. In de jaren 90 kocht het de warenhuisketens Printemps en La Redoute.

Printemps is inmiddels weer verkocht, La Redoute wordt naar verwachting eind 2013 verkocht. In 1999 begon het bedrijf te investeren in luxe modehuizen. De familie Pinault is nog steeds de grootste aandeelhouder.