Zangeres Beyoncé is niet alleen het gezicht van een nieuwe campagne van de Zweedse modeketen Hennes & Mauritz, ze werkte ook mee aan het ontwerpen van de collectie.

De nieuwe campagne is getiteld 'Beyoncé as Mrs. Carter in H&M'. De zangeres zal komende zomer te zien zijn in advertenties, reclamefilmpjes en op billboards, zo meldt Women's Wear Daily.

De campagne werd op de Bahama's gefotografeerd door het Nederlandse duo Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin. Het bijbehorende reclamefilmpje werd geregisseerd door Jonas Åkerlund. In het filmpje is een nieuw nummer van Beyoncé, getiteld Standing on the Sun, te horen.

Tropisch

"Het was heerlijk om op een tropisch eiland te werken", aldus Beyoncé. "Het leek alsof we een clip maakten in plaats van een commercial."

"Beyoncé verwerkte haar eigen stijl in de kleding", zegt Ann-Sofie Johansson, hoofd design van de modeketen. "Ze maakte onder meer een jurk, een strandjurk met een split, shorts en mouwloze shirts. In een van de foto’s draagt ze een tie-dye bikini, waarvan een deel van de opbrengst naar een goed doel gaat."

De collectie van Beyoncé is vanaf mei te koop in de winkels en via de webshop van de keten.