Harry Winston en Tiffany & Co verhogen in de lente hun productprijzen in Japan om de zwakker wordende yen te compenseren.

Een aantal weken geleden verhoogde Louis Vuitton haar prijzen in Japan al met gemiddeld 12 procent. Bernard Arnault, voorzitter en uitvoerend directeur van LVMH, zei in een verklaring dat het bedrijf door de schommelende wisselkoers gedwongen was haar prijzen te verhogen.

Vanaf 22 maart worden de prijzen van de juwelen van Harry Winston ook hoger, hoewel de horlogeprijzen hetzelfde zullen blijven. Tiffany begint met haar prijsverhogingen vanaf 10 april, zo meldt een woordvoerder volgens WWD. Hoe hard de prijzen zullen stijgen is niet bekend.

Armani en Chanel

Coach, Giorgio Armani en Chanel hebben nog geen plannen voor Japan, woordvoerders van Gucci en Prada weigeren een reactie te geven. Ook Dior heeft geen commentaar.

Jean-Marc Duplaix, financieel directeur van PPR, het overkoepelende bedrijf van merken als Gucci, Yves Saint Laurent en Alexander McQueen, gaf in februari aan de prijzen wellicht in de nabije toekomst te willen verhogen.

Nieuwe premier

De waarde van de yen is sinds het aantreden van de nieuwe premier Shinzo Abe in december met meer dan 12 procent gedaald ten opzichte van de dollar en de euro.