Zangeres Beyoncé Knowles, actrice Salma Hayek en Frida Giannini, de hoofdontwerper van Gucci, hebben de 'Chime For Change' campagne gelanceerd. Met de campagne willen ze vrouwen steunen en inspireren.

Met de nieuwe campagne wil het Italiaanse modehuis geld ophalen om initiatieven voor vrouwen en meisjes op de hele wereld te steunen. Daarnaast wil de campagne vrouwen inspireren door middel van de verhalen van bijzondere vrouwen. Dat meldt de Britse Vogue.

Kansen

"Ik geloof in gelijke kansen voor vrouwen", zegt Knowles. "Meisjes moeten leren dat ze sterk zijn en dat ze kunnen worden wat ze willen. Wij hebben nu de kans om daar aan bij te dragen. Ik voel me vereerd om samen te werken met sterke vrouwen die alle kansen grijpen en een voorbeeld zijn voor de volgende generatie vrouwen."

De campagne wordt donderdag gelanceerd door Salma Hayek. Ze laat een korte film zien die door haar is ingesproken en door Beyoncé is voorzien van muziek. Het is de eerste in een serie korte films met inspirerende verhalen van vrouwen.

Onderwijs

Ook actrices Julia Roberts, Meryl Streep en Jada Pinkett Smith, Gucci-eigenaar Francois-Henri Pinault en hoofdredacteur Arianna Huffington werken mee aan de campagne.

Gucci steunde vaker vrouwenemancipatie. Zo werkte het modehuis zeven jaar samen met Unicef aan het een project voor onderwijs voor meisjes. Daarnaast riep het merk twee filmprijzen voor vrouwen in het leven.