AMSTERDAM - Er zijn maar liefst 100 extra werknemers aangenomen om de vraag naar de tas waarmee Pippa Middleton regelmatig wordt gezien, qua productie bij te kunnen houden.

Sinds de zus van Kate Middleton met de 235 euro kostende Modalu tas is gespot, is de verkoop van het model vijftig keer omhoog gegaan.

Niet geheel verrassend heeft de fabrikant de bestseller een nieuwe naam gegeven, namelijk Pippa. Er zijn maar liefst 100 extra werknemers aan het werk gezet in de fabriek in India.

Modalu heeft geen officiële overeenkomst met Middleton, maar zond haar vier tassen in verschillende kleuren. Die vond ze zo mooi, dat ze een handgeschreven bedankje zou hebben teruggestuurd.

"Ik zit al 25 jaar in het vak en heb nog nooit zo'n groei meegemaakt", vertelt Mike Hiscock, uitvoerend directeur van het tassenmerk. "Binnen 24 uur nadat Middleton met de tas werd gefotografeerd, stonden onze lijnen roodgloeiend en wilde iedereen weten waar ze een exemplaar konden vinden. De verkoop groeide van 12.000 euro per maand naar 600.000."

Uitbreiding

De fabrikant heeft de 'Pippa-collectie' zelfs uitgebreid met onder andere een schoudertas en een portemonnee, die tijdens de feestdagen uitverkocht was, zo meldt Daily Mail.

"De jaarlijkse omzet is nu meer dan 13 miljoen, vergeleken met 1,2 miljoen voor de koninklijke bruiloft. We hadden de publiciteit die ze ons heeft gegeven nooit kunnen kopen. Ze vond ons product mooi. We hebben haar niet betaald om de tassen de dragen, maar hebben haar vier kleuren toegestuurd", aldus Hiscock.