AMSTERDAM - Uit onderzoek blijkt dat 34 procent van de mannen de schoonheids-producten van hun vrouwelijke partner gebruiken.

Een reden is dat de man niet tevreden is met zijn eigen producten en op zoek is naar producten speciaal gemaakt voor vrouwen. Een voorbeeld hiervan zijn producten tegen huidveroudering.

Uit het onderzoek blijkt dat 25 procent van de mannen even lang voor de spiegel staat als hun partner. De verzorging van lichaamshaar is prioriteit bij de man. 30 procent van de ondervraagden scheert of waxt zijn lichaamshaar en bijna 20 procent epileert zijn wenkbrauwen.

Metroseksueel

Het onderzoek werd uitgevoerd door Escentual.com. Oprichter Rakesh Aggarwal: “De resultaten komen overeen met het feit dat mannen steeds bewuster omgaan met hun uiterlijk en meer gebruik maken van verzorgingsproducten. Deze verandering komt onder andere door de populariteit van metroseksuele mannen als David Beckham en Matthew McConaughy. Mannen voelen steeds meer de druk om er verzorgd uit te zien.”