Jimmy Choo koopt eigen label niet terug

AMSTERDAM - Schoenontwerper Jimmy Choo is niet langer in de running om het schoenenlabel, dat zijn naam draagt, terug te kopen.

Jimmy Choo wilde met financiële steun van de Maleisische overheid 'zijn' schoenenlabel terugkopen. Hij was van plan een bod te doen van 570 miljoen euro, maar de ontwerper heeft zich teruggetrokken, zo meldt Financial Times.
 
Het aantal partijen dat een bod wil doen op Jimmy Choo is teruggebracht van tien naar vier. Van enkele bedrijven is bekend dat zij wel een ronde verder zijn, waaronder TGP Capital en Labelux. Modegigant LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) wordt getipt als de belangrijkste kandidaat.

Veiling

De veiling van het luxemerk is in handen van Morgan Stanley en Goldman Sachs. Geen enkel bedrijf wil mededelingen doen over het verdere verloop.

Beroemd

In 1996 richtte Jimmy Choo samen met Tamara Mellon, voormalig accessoireredacteur van de Britse Vogue, zijn eigen label op. Vijf jaar later besloot Choo zijn aandeel van 50 procent te verkopen voor 11 miljoen euro en zich als ontwerper te concentreren op de exclusieve couturelijn van het merk. De schoenen werden wereldberoemd dankzij de hitserie Sex and the City.

Lees meer over:
Tip de redactie