AMSTERDAM - De korte broek voor de man is gewilder dan ooit. De catwalks toonden shorts in alle soorten, kleuren en maten en verschillende winkels zien een grote stijging in de verkoop.

Volgens de online modebedrijven John Lewis en Asos is de verkoop van korte broeken voor mannen vergeleken met vorig jaar meer dan verdubbeld. De verkoop bij John Lewis steeg met 102 procent en die van Asos met 110 procent.

“De verkoop is niet alleen toegenomen door het warme weer, maar vooral door de diversiteit aan korte broeken. Er zijn tegenwoordig meer modellen op de markt dan vormeloze wijde bermuda’s en voetbalbroekjes", aldus een woordvoerder van John Lewis tegen Telegraph.

"Mannen kiezen anno 2011 voor een op maat gemaakte short en een t-shirt met de perfecte pasvorm.

Tegen

Modeontwerper Tom Ford geeft geen cent uit aan korte broeken en zou willen dat anderen dat ook niet deden. “Een korte broek is onaanvaardbaar onder welke weersomstandigheden dan ook. Tenzij de korte broek naar de tennisbaan of het strand wordt gedragen is het een absolute modemisser.”