Oscar de la Renta lanceert parfum via social media

AMSTERDAM - De meeste modehuizen lanceren een parfum tijdens een exclusief feest in het bijzijn van een zo lang mogelijke lijst A-sterren. Oscar de la Renta lanceert zijn eerste parfum in tien jaar via Facebook.

De ontwerper probeert het geurtje Esprit d'Oscar een boost te geven door gratis samples weg te geven aan degenen die de Facebookpagina van het label 'leuk vindt'. De pagina heeft inmiddels bijna 145.000 volgers.

Tijdens de catwalkshow van De la Renta in februari werd een video opgenomen van reacties van modellen die het parfum voor het eerst in handen kregen, zo meldt Daily Mail.

Karlie Kloss wordt in ieder geval erg blij van Esprit d'Oscar. "Het ruikt echt fantastisch - ik wil meer! Het is echt een Oscar geur, klassiek en elegant." Haar catwalkcollega Hailey Clauson vertelt: "Het is een fris, vrouwelijk geurtje, dat vind ik lekker."

Verkrijgbaar

Het parfum ligt eind april in de schappen van Amerikaanse warenhuizen, wanneer het naar Nederland komt is nog niet bekend.

De la Renta, die zijn label in 1965 oprichtte, lanceerde zijn eerste parfum Oscar in 1977. De geur was een hit in meer dan 70 landen.

Tip de redactie