Amsterdam - Het modelabel Calvin Klein onthult haar eerste lifestyle collectie. Voor de nieuwe voorjaarscampagne koos het label bekende en onbekende gezichten, met in de hoofdrol het Nederlandse model Lara Stone.

De campagne wordt vertegenwoordigd door meer dan dertig verschillende mannen en vrouwen. Naast bekende gezichten als modellen, muzikanten, acteurs en sporters, komen er ook vele onbekenden in voor, die op straat werden gecast voor de campagne.

Lara Stone, momenteel ook het gezicht van de kledingcampagne van het merk, speelt de hoofdrol in de campagne en wordt vergezeld door onder andere de Britse zangeres Pixie Geldof, model en drumster Alice Dellal, Australisch model Abbey Lee Kershaw en het Britse model Ruby Aldridge.

Visie

De nieuwe collectie bestaat uit artikelen als ondergoed, spijkerbroeken, T-shirts en parfum. Kevin Carrigan, creatief directeur van ck one, Calvin Klein vertelt tegen Vogue: "De kledingstukken zijn in verschillende maten gemaakt, van xs tot xxxl. Het gaat niet om de perfecte maat, maar om het spelen met proporties. De meiden droegen in de campagne bijvoorbeeld te grote T-shirts als jurkjes."

Carrigan zorgde voor een ontspannen sfeer tijdens het shoot. "We ontvingen alle modellen in een ruimte met wat camera's, hier konden ze de nieuwe collectie rustig aanpassen terwijl er ondertussen foto's werden genomen", aldus Carrigan. De bekende modefotograaf Steven Meisel legde de modellen op de gevoelige plaat.