AMSTERDAM - Webshop Net-a-Porter lanceert binnenkort vier verschillende zenders op de digitale televisie. Op de zenders kunnen kijkers onder andere modeshows, interviews met designers en nieuwe trends zien. Net-a-Porter hoopt op deze manier meer binding te krijgen met haar klanten.

Vanaf vandaag zijn de vier kanalen te zien via digitale televisie, de Net-a-Porter website, mobiele telefoons, Facebook, Youtube en Twitter. De televisiezenders zijn bedoeld om te informeren, entertainen en om kijkers aan te zetten tot het kopen van producten.

"We zijn meer dan alleen een webshop. We zien dit als een manier beter met onze klanten te binden. Het is entertainment met de focus op mode. We gebruiken de televisiekanalen als een uitbreiding van onze webshop", aldus Alison Loehnis, onderdirecteur van sales en marketing bij Net-a-Porter, tegen Women's Wear Daily.



Interviews en modeshows


De vier televisiekanalen (Runway, Who’s Who, Trends 101 en Flashbacks) richten zich elk op een ander onderwerp.

De zender Runway laat allerlei modeshows zien, voorzien van commentaar, Who’s Who zendt interviews uit met grote ontwerpers als Philip Lim en Matthew Williamson, Trends 101 geeft inzichten in mode over de hele wereld en Flashbacks eert grote designers uit de modewereld. 



Meteen kopen


De verscheidene zenders hebben in ieder geval één onderdeel gemeen. Zo kunnen kijkers tijdens elk programma de kleding die ze zien op TV direct aanschaffen. De content van de vier televisiekanalen wordt elke week ververst.