AMSTERDAM - De uit Georgië afkomstige en in Londen gevestigde ontwerper David Koma lanceert een capsulecollectie voor Topshop. Hij ontwierp een kleine lijn voor de modeketen, bestaande uit vijf items.

De collectie is David Koma’s debuut richting highstreet met prijzen variërend van 120 euro voor een riem tot 400 euro voor een mouwloos wollen jurkje. Koma’s ontwerpen voor Topshop lijken stuk voor stuk sterk op voorgaande collecties van de ontwerper, die ook populair waren onder zangeressen als Rihanna, Beyoncé en Kylie Minogue, zo meldt Telegraph.

Koma vertelt: “Topshop staat voor jeugd en moderniteit en het ‘coole Londen’. Het was erg leuk om met het Topshop team te werken. Ik voelde dat ik begrepen werd als ontwerper en dat ze mijn behoefte om een kwalitatief hoogwaardig product te maken zonder afbreuk te doen aan het ontwerp, de stof en afwerking, waardeerden. Ze hielpen mij om mijn visie te realiseren en ik ben erg enthousiast over het resultaat.”

Goede kwaliteit

De modeketen is net zo enthousiast. “David staat voor de vrouwelijke look die de Topshop klant zo waardeert. Het was belangrijk dat de collectie van dezelfde kwaliteit zou zijn als zijn originele werk. Fans van zijn werk zullen niet teleurgesteld zijn.”

De collectie wordt op 16 februari gelanceerd en is een van de meest gelimiteerde producties die Topshop ooit deed.