AMSTERDAM - Droogshampoo wordt niet meer alleen backstage bij modeshows gebruikt. De grote massa heeft het haarproduct ontdekt, de droogshampoo vliegt de drogisterijen uit en is hard op weg een van de best verkopende haarproducten te worden.

Veel vrouwen gebruiken de droogshampoo als ze niet genoeg tijd hebben om hun haar te wassen en te föhnen. Het haarproduct, met een basis van talkpoeder, biedt dan een snelle uitkomst. De droogshampoo is vooral verkrijgbaar in een sprayvorm. 



Naast het feit dat droogshampoo een wasbeurt kan vervangen, gebruiken veel vrouwen het haarproduct ook als stylingmiddel. De droogshampoo brengt structuur in het haar waardoor op gemakkelijke wijze nieuwe kapsels gecreëerd worden, zoals ook bij modeshows vaak het geval is.



Populair


Superdrug, een grote Britse drogisterijketen, claimt zoveel droogshampoos te verkopen dat het haarproduct verantwoordelijk is voor maar liefst een vijfde van de shampooverkoop.

Simon Comins van Superdrug vertelt tegen Daily Mail: "Droogshampoo wordt op dit moment gezien als een echte must-have onder onze jongere klanten."

Onderzoekers van de Britse drogisterij zeggen dat de oudere generatie nog niets van het haarproduct moet hebben: "De moeders van onze jonge klanten vragen zich vooral af waarom hun dochters niet gewoon hun haar wassen."