AMSTERDAM - De Spaanse tennisser Rafael Nadal treedt in de voetsporen van David Beckham en Cristiano Ronaldo en promoot binnenkort het ondergoed van Giorgio Armani.

Nummer één tennisser van de wereld Rafael Nadal laat vanaf februari 2011 zijn gezicht en sixpack zien in de campagne van Giorgio Armani ondergoed en de lente/zomer collectie van Armani Jeans.

Modefotografen Mert Alas en Marcus Piggot maakten de foto’s, zo meldt Telegraph.



Olie en spieren


Voetballers David Beckham en Cristiano Ronaldo waren eerder al het gezicht van de campagnes van Armani.

Het is voor Nadal niet de eerste keer dat hij model staat voor een merk, zo was hij al te bewonderen in een campagne van Nike. Wel wordt dit de eerste keer dat hij zijn sexy kant laat zien.

Stijgende omzet

Balspelers doen het erg goed in de onderbroekenbranche. Britse retailers zagen de omzet met 10 procent stijgen toen Armani Beckham in de onderbroeken van het merk stak.

De campagne van Ronaldo bleek minder populair in het Verenigd Koninkrijk, maar hij hield er wel een cover - ook in zijn onderbroek - aan over van Vanity Fair tijdens World Cup 2010.