AMSTERDAM - Burberry biedt haar klanten vanaf volgend jaar de mogelijkheid om een eigen trenchcoat te ontwerpen, de jas die al sinds 1901 als handelsmerk van het modehuis bekend staat.

Volgens modekenners is Burberry synoniem voor de trenchcoat en al jaren een geliefd item onder de fans van het merk. Burberry speelt daar handig op in door vanaf begin volgend jaar haar klanten de mogelijkheid te bieden om zelf zo'n jas te ontwerpen.

Christopher Bailey, ontwerper van het modehuis, bevestigt de zogenaamde Trench Service, zo meldt de Britse Elle.

Online

De service zal alleen online beschikbaar zijn en biedt de mogelijkheid de jas tot in detail uit te werken. Zo kunnen klanten naast het kiezen voor de kleur en de stijl van de jas, ook studs, knopen en initialen toevoegen.

Het is nog niet bekend wanneer de service precies wordt gelanceerd en of het wereldwijd beschikbaar zal zijn.

Trenchcoat platform

Burberry lanceerde eerder al een speciaal digitaal platform met een social netwerk-functionaliteit, Artofthetrench.com, waarin het modehuis mensen uitnodigt om hun eigen trenchcoat-portret te uploaden.