AMSTERDAM - De Engelse Vogue organiseert maandagavond Fashion's Night In om zoveel mogelijk geld op te halen voor Kids Co, een organisatie die zich inzet voor kansarme kinderen.

Fashion's Night In is een online evenement waar verschillende Engelse webshops aan meewerken. De webshops hebben stuk voor stuk een leuke actie, zoals een speciale kortingscode, gratis verzendkosten of een limited edition kledingstuk dat alleen op maandagavond verkrijgbaar is. Elke webshop geeft een deel van de opbrengst tijdens Fashion's Night In aan Kids Co.

Al het ingezamelde geld gaat naar het Kids Co Christmas evenement en wordt hierna ingezet om de kinderen ook in het volgende jaar verder te helpen.

Fashion's Night In is de tegenhanger van Fashion's Night Out, de grootste publieke modeshow die in verschillende modesteden gehouden wordt.

Kerstfeest

“Het geld wordt in eerste instantie gebruikt om minstens 3.000 kansarme kinderen een gelukkiger kerstfeest te bezorgen. We richten een leeg schoolgebouw in als kerstgrot, de kinderen krijgen een waardige kerstlunch en een tas met cadeaus", aldus Camila Batmanghelidjh, oprichtster van Kids Co.

"Ook geven we hen een extra tas met presentjes, zodat ze ook op Tweede Kerstdag nog kunnen genieten”, zo meldt Batmanghelidjh in een interview met Vogue.

De oprichtster is ontzettend blij met het evenement en dat Vogue er aandacht aan besteedt. "Het is een ongelooflijke missie om het allemaal te coördineren.”



Wanhopig

“Als wij er niet waren, zouden de kinderen zich simpelweg wanhopig voelen in december. Er zit zo’n enorm gat tussen wat iedereen associeert met kerst en hoe deze kinderen het daadwerkelijk beleven", vertelt Batmanghelidjh. “Het Fashion’s Night In initiatief is echt fantastisch.”