AMSTERDAM – Jimmy Choo maakte drie jaar geleden al bekend een parfum op de markt te willen brengen. Nu is het dan zover, Tamara Mellon, oprichtster en creatief directeur van het luxe schoenenmerk, onthulde het eerste parfum tijdens een presentatie in Londen.

Mellon beschrijft het parfum, dat ook de naam van het merk draagt, als “vrouwelijk en machtig met veel sensualiteit". Het schoenenmerk lanceert het parfum wereldwijd in februari, met een bijpassend Eau de Parfum, bodylotion en douchegel, zo meldt de Amerikaanse krant Women’s Wear Daily.


Volgens Mellon is het lanceren van een parfum een natuurlijke stap voor het schoenenmerk. “Ik wilde al parfums maken vanaf het ontstaan van Jimmy Choo. Ik wil vrouwen volledig voorzien van accessoires en een vrouw heeft nu eenmaal elke dag parfum op", vertelt ze aan journalist Colin McDowell. Het parfum is modern, met groene topnoten, exotisch orchidee, Indonesische patchouli en zoete toffee.

Zelf in de advertentie

De oprichtster ontwierp de fles van het parfum zelf en haalde haar inspiratie uit het Venetiaanse Murano glas. “Ik wilde iets maken dat je met trots op je kaptafel kan zetten."

Het is haar eigen beeltenis die de advertentie zal sieren. Mellon werd door fotografenduo Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin op de foto gezet. Daarover zegt ze: “Omdat dit het eerste parfum is, wil ik mij echt emotioneel verbinden met de klant. Dat wilde ik eigenlijk altijd al doen met Jimmy Choo.”



Verschillende bronnen lieten een aantal jaren geleden al weten dat er een Jimmy Choo parfum op de markt zou komen in samenwerking met Selective Beauty. Die samenwerking is echter niet doorgegaan. Jimmy Choo creëerde het parfum samen met Inter Parfums en International Flavors & Fragrances.