AMSTERDAM - Tijdelijke tatoeages zijn momenteel een absolute trend. Grote modehuizen als Chanel, Louis Vuitton, Rodarte en Jean Paul Gaultier gebruikten de fake tatoeages al in hun modeshows en ook Beyoncé speelt nu op de trend in.

De Chanel-tattoos zijn inmiddels zo populair dat er heuse wachtlijsten voor de plakplaatjes bestaan. Bovendien lanceerden goedkopere modeketens als Topshop ook al een eigen tattoo-collectie.

Erg slim dus van Beyoncé om nu op deze trend in te spelen. Samen met haar moeder Tina Knowless zal ze in samenwerking met make-up bedrijf Temptu een serie tijdelijke tattoos op de markt brengen. De tattoos zullen verkrijgbaar zijn onder hun eigen Deréon-label.

Campagne

In de meest recente campagne van House of Deréon waren de unieke plakplaatjes al te bewonderen. Ze pasten dan ook perfect bij het biker-chick thema van de collectie. "We vonden de foto’s uiteindelijk zo sterk dat we ons realiseerden dat klanten misschien wel dezelfde tattoos zouden willen. Dus besloten we de tijdelijke tatoeages onder ons label uit te brengen", aldus Tina Knowless tegen WWD.

De Deréon tattoos zijn vanaf 1 november verkrijgbaar in zowel een basis als een luxe variant. De tatoos in de vorm van bloemen, kettingen en spinnen zijn watervast en blijven ongeveer twee dagen zitten.