AMSTERDAM - Britten reageren geschokt op een Chinese lingerie-advertentie met een model dat sprekend op Lady Di lijkt. De advertentie met de halfnaakte dubbelganger van de prinses verscheen precies dertien jaar na haar overlijden.

De foto toont de look-a-like in een lingeriesetje en met een kroontje op, terwijl ze een cello bespeelt. Onder het logo van ondergoedmerk Diana staat geschreven 'Voel de romantiek van het Britse koningschap'.

Op een andere poster ligt de zogenaamde prinses van Wales in een nachtjapon op een bank. De Britse media spreken van een smakeloze actie.

Frappant

Een Britse journalist die vanuit China werkt vertelde de Britse krant Daily Mail over de advertentie die hij op het vliegveld zag hangen. "Ik ging net mijn koffers pakken toen ik de de poster voorbij zag komen op zo'n rollend reclamebord", zei Sam Chambers. "Ik geloofde mijn ogen niet."

De journalist vond het vooral frappant omdat het de overlijdensdag van prinses Diana betrof.