AMSTERDAM – Het houdt nog het meest verband tussen een Tupperware-party en een optreden van de Chippendales: de lingerieparty’s van Mash. Het merk bedacht een concept waarbij vrouwen zich vergapen aan mannelijk schoon, terwijl zij de nodige aankopen doen.

Net als bij de Tupperware-party’s komt een vertegenwoordiger aan huis om producten te tonen. In dit geval betreft dat herenondergoed, maar de heren zelf zijn zeker niet de doelgroep.

Dat zijn hun partners, en om de vrouwelijke afnemer in de stemming te brengen levert het ondergoed merk er een mannelijk lingeriemodel bij. De mannequin in kwestie zal het ondergoed van Mash, van origine een Braziliaans merk dat vooral inzet op sexy, aan zijn publiek tonen.

"Het initiatief van de lingerie party’s thuis vonden wij erg passen bij het merk. Vrouwen reageren erg enthousiast wat ook blijkt uit het aantal boekingen. We kunnen vaststellen dat deze party’s met inzet van een mannelijk model een succesnummer zijn bij vrouwen", zegt Dylan Kaptein van Mash.

Kasboekje

Vanzelfsprekend is het kasboekje de grootste motivatie achter het nieuwe initiatief: het grootste deel van mannenondergoed wordt namelijk door vrouwen aangeschaft. Eerder onderzoek toonde bijvoorbeeld aan dat de gemiddelde man gedurende zijn leven maar 17 jaar zelf zorg draagt voor zijn ondergoed.