AMSTERDAM - Het bedrijf heet Men are Useless en het poogt aan de Britse elke maand een cosmetica-abonnement te slijten. Een toilettas vol goodies waarmee hij zijn voorkomen een beetje op kan fleuren.

Het zogeheten grooming-pakket is bedoeld voor mannen van alle leeftijden, zo meldt Cosmetics Design. Volgens businessanalisten groeit de markt voor mannenproduct gestaag, en zijn mannen steeds vaker op zoek naar verzorging met een snel, zichtbaar resultaat.

De grote vraag was tot nu toe: hoe krijg je de aandacht van mannen voor al die nieuwe innovaties? "Mannen gaan nu eenmaal niet graag naar de winkels om cosmetica te kopen," aldus oprichter Paul Johnson van Men are Useless.

Hij gelooft daarom in thuisbezorging. Johnson meent dat het een pro-actieve aanpak is van het probleem: komt de man niet naar de winkel, komt de winkel wel naar hem. Vooralsnog zijn het namelijk nog altijd de vrouwen die de meeste producten voor mannen kopen.

Scheerschuim

De cosmeticapakketten komen in drie maten en behelzen onder meer shampoo, scheerschuim, scheermesjes en douchegel. Johnson verwacht dat het vooral rond een kerstdagen een vlucht zal nemen.