'Skinny jeans is passé'

AMSTERDAM – De afgelopen jaren was de skinny jeans niet uit het modebeeld weg te slaan, maar volgens trendreports maakt de strakke broek gestaag plaats voor de wijduitlopende (flared) jeans en de iets minder extreme bootcut versie.

De superstrakke jeans werden door velen aanbeden, maar minstens een net zo groot aantal verafschuwde de spijkerbroek, die niet bij elk figuur zo flatterend is.

Liefhebber of niet: de broek zou op zijn retour zijn, net als de jeanslegging, ofwel jegging. Ze maken volgens experts plaats voor nieuwe modellen.

Reuters meldt dat jeansproducenten, die aan de basis van de trend staan, vooral op zoek waren naar iets nieuws om de mensen die sinds de recessie minder shoppen, weer aan het winkelen te krijgen.

Huiverig 

Hoewel de trend verandert naar een wijdere jeansstijl, zijn sommige detailhandels er nog huiverig voor en zullen als gevolg een brede collectie, van ultraskinny tot flare, aanbieden.

"Winkeliers zien het in de trendreports waardoor ze nieuwsgierig raken, maar ze bestellen het nog niet op grote schaal", zegt Hala Jbara, marketing directeur bij Pepe Jeans. "Ze kopen liever de mildere bootcut versie in."

Chino’s

Experts zeggen dat de verandering precies komt nu de spijkerbroek dit voorjaar minder belangrijk wordt. Chino’s en corduroybroeken zouden de spotlights van het eerst zo geliefde kledingstuk overnemen.

Flared vs Skinny

Deel deze foto via:

Terug naar slideshow

Tip de redactie