AMSTERDAM- Het muziekfestival in de Flevopolder bestaat nu 17 jaar, en voor het eerst wordt er in samenwerking met hoofdsponsor Converse een Lowlands-sneaker geïntroduceerd. Maar bij deze creatieve uitspatting blijft het niet.

Mode en festivals zijn meer met elkaar verbonden dan ooit, en de festivalgangers worden steeds frequenter met de bekende gymp gespot. Logisch gevolg dat er een speciale Lowlands-editie moest worden bedacht met het typerende logo: de Llowbot.

Het artwork voor de schoen is gemaakt door Peter te Bos. Eveneens verantwoordelijk voor het artwork van het festival.

Petto

Bij een limited edition-schoen zal het echter niet blijven. Lowlands en Converse hebben meer verrassingen in petto voor de festivalbezoeker. Zo zal er een heus Llowtel aanwezig zijn voor de niet-kampeerders; een comfortabel onderkomen in een speciaal ingerichte zeecontainer, voorzien van alle gemakken.

Ook de 'piccolow' is een ludiek idee ontsproten aan het brein van de organisatie. Al moet de bezoeker wél laten zien dat hij of zij daar recht op heeft middels een competitie. Maar dan heb je ook wat: vanaf de entree word je op je wenken bediend.

Oorsprong

Zo werd het festival, wat ooit zijn oorsprong vond in 1967 –als creatieve samensmelting, bedacht door een Utrechtse kunstschilder en waar grote acts het vaak lieten afweten- pas in 1993 weer leven ingeblazen en is inmiddels uitgegroeid tot 's lands bekendste en drukbezochte zomerfestivals, gegoten in een full-service beleving om de verwende festivalbezoeker van vandaag te behagen.