AMSTERDAM - In navolging van de razend populaire beautyvlogs op internet, opent cosmeticagigant L'Oréal nu een eigen kanaal waarop geselecteerde deskundigen hun make-upkunsten kunnen laten zien.

Videofilmpjes waarop te zien is hoe je jezelf volgens de laatste trends opmaakt, zijn een grote hit op internet. Voor cosmeticamerken is het eveneens een ludieke markt om op in te spelen. Via deze (amateur)deskundigen kan een bepaald make-upmerk namelijk eenvoudig onder de aandacht van het publiek gebracht worden. 

Het Franse cosmeticaconcern L'Oréal opent daarom op Youtube een een speciaal beautyblog-kanaal. Hierop laten geselecteerde professionele visagisten, door internet beroemd geworden beautyvloggers (zoals Lauren Luke) en redacteuren van magazines (zoals die van het Amerikaanse Seventeen) zien wat ze kunnen.

Ambassadeurs

L'Oréal treedt op als sponsor, aldus vaksite Cosmetics Design woensdag. Het kanaal wordt vanuit Amerika geïnitieerd, maar de Nederlandse afdeling van het concern zou een vergelijkbaar initiatief aan het opzetten zijn. Haar- en make-up ambassadeurs van L'Oréal Paris zoals Lydia le Loux en Hildo zouden hiervoor aangetrokken worden.

Vanaf het najaar zullen er instructiefilmpjes komen die zowel op de sites van L'Oréal te zien zullen zijn als via YouTube.

Hoe populair de vlogs onder de jonge doelgroep zijn, blijkt ook uit een actieoproep van het meidenblad Fancy deze week, voor talentvolle beautyvloggers voor de website.

Lauren Luke in actie: