AMSTERDAM – Spijkerbroekenmerk Levi's heeft met haar nieuwe online campagne in een korte tijd ruim een miljoen mensen weten te bereiken. In het betreffende filmpje is te zien hoe een mannelijk model lopend de Verenigde Staten oversteekt.

Zijn reis begint bij de Brooklyn Bridge in New York en eindigt bij de Golden Gate Bridge in San Fransisco. De enige pauzes die hij tijdens zijn tripje inlast zijn om foto's van toeristische attracties te nemen.

In het eindshot van het filmpje is te zien dat een lijstje uit zijn kenmerkende Levi’s-kontzak steekt met dingen die hij wil bereiken. De VS te voet oversteken is inmiddels weggestreept, maar het beklimmen van de Mounts Everest en naar de maan gaan zijn de volgende uitdagingen.

Technieken

De zogenaamde viral is gemaakt met behulp van speciale technieken als stop-motion en time-lapse fotografie, aldus de Daily Mail woensdag. Door 2770 geposeerde foto's achter elkaar te plakken lijkt het alsof iemand zich rap van het ene naar het andere punt verplaatst zonder snel te bewegen.

Virale marketingcampagnes worden de laatste tijd veel gebruikt om op een goedkope manier een groot publiek te bereiken. Een goed voorbeeld ervan is de 'Will it Blend'-campagne van het Amerikaanse merk Blentec. In die filmpjes worden verschillende spullen, zoals een iPad en een knuffel, in een blender gezet. Die campagne sloeg aan bij een groot publiek.

Het filmpje: