AMSTERDAM – Lorenzo Martone, de partner van modeontwerper Marc Jacobs, komt met een eigen zwemkledinglijn. Het is Martones eerste collectie voor Nycked, zijn eigen merk.

Voor zowel zijn eerste collectie als voor de naam van het label heeft Martone zich laten inspireren door de stedelijke uitstraling van New York.

Badkledij is volgens de ontwerper geen rare keuze voor een eerste collectie. "Zwemkleding wordt in mijn moederland Brazilië echt als mode gezien. Brazilianen dragen elke dag wat anders op het strand", vertelt Martone aan WWD.

Kleur

De ontwerper vindt dat in de meeste zwemkleding kleurrijke prints te overheersend zijn.

Zijn collectie is volgens Martone een tegenpool van deze ontwerpen. Hij gebruikt slechts de kleuren rood, wit en zwart in de twintig items van zijn zwemkledinglijn.

Vrouwelijk

Al houdt Martone de kleuren somber, de ontwerpen zijn wel erg vrouwelijk. Naast de stedelijke kant van New York, was lingerie namelijk ook een inspiratie voor de ontwerper.

Zo hebben de bikini’s en badpakken pailletten en strikken en bevatten sommige items kant.

De collectie is volgens Martone wel praktisch. De pailletten zitten bijvoorbeeld niet op de achterkant van de zwemkleding. "Aan de rand van het zwembad zitten zou hierdoor niet zo comfortabel zijn", aldus de ontwerper.

Marc

Martone heeft de ontwerpen in samenwerking met juwelenontwerper Jules Kim gemaakt.

Hij heeft geen hulp gehad van zijn partner Marc Jacobs bij het maken van de collectie. "Relaties zijn al moeilijk genoeg. Daarom combineer ik mijn privéleven liever niet met mijn zakelijke leven", aldus Martone.

De prijzen van de collectie lopen uiteen van 120 tot 210 dollar. Detailhandels zullen de lijn voor het eerst te zien krijgen in juli tijdens de Miami Swim Week. De stukken liggen vanaf november in de winkel.

Of de ontwerpen ook in Nederland te verkrijgen zullen zijn is niet bekend.