AMSTERDAM – De shampooreclame van L’Oréal met zangeres Cheryl Cole is niet misleidend bevonden door de Advertising Standards Agency (ASA). Veertig mensen hadden geklaagd dat de mooie lokken die in de reclame te zien zijn niet door de shampoo worden bereikt, maar door hairextentions.

De ASA, de Britse variant van de Reclame Code Commissie, heeft bepaald dat de argumenten van L’Oréal om de shampoo door Cheryl Cole te laten aanprijzen, gegrond zijn.

In de reclame-uiting is namelijk een zinnetje te lezen dat Cole hairextensions draagt. Het haarbedrijf gaat er daarom van uit dat de consument begrijpt dat zij er niet exact als de zangeres uit komt te zien, zo meldt The Daily Telegraph.

Effecten

De shampoo van L’Oréal belooft het haar veerkracht, vitaliteit, zachtheid en glans te geven. Bovendien zou het de haarstructuur herstellen.

Onderzoek dat L'Oréal deed bij 2983 vrouwen wijst volgens de haargigant inderdaad uit dat de resultaten bereikbaar zijn bij de gemiddelde gebruiker.

De effecten van de shampoo variëren volgens L’Oréal bij elk haartype en bij verschillende kapsels. De beloofde effecten zouden volgens de ASA  inderdaad te bereiken zijn zonder hairextentions en zonder ingrijpen van een professioneel kappersteam.

Evangeline Lily

De reclame met Cheryl Cole wordt niet uitgezonden op de Nederlandse televisie. Actrice Evangeline Lily is hier het boegbeeld van de shampoo. Of in de deze commercial ook hairextentions worden gebruikt is niet bekend.