AMSTERDAM – Mannen kopen steeds vaker corrigerend ondergoed. De verkoop van de slankmakende kledingstukken is flink gestegen in de grote Amerikaanse warenhuizen, maar vooral online retailers behalen grote successen. Dit meldt de New York Times.

Slankmakende producten van de merken Spanx en Equman worden inmiddels net zo vaak verkocht als onderbroeken van de grote reguliere merken zoals Hugo Boss.

De prijs van de artikelen is verglijkbaar met de prijs van gewone onderbroeken.

Buikgebied

Corrigerende onderkleding is vooral gericht op het slanker maken van het buikgebied. Mannen zouden zich hierdoor zelfverzekerder voelen waardoor ze bijvoorbeeld beter gaan presteren op het werk.

Bovendien zorgt de strakke kleding voor een rechtere houding en kan het rugpijn verminderen.

Gespierder

Naast corrigerend ondergoed is er in Amerika een shirt verkrijgbaar dat het lichaam er beter uit laat zien. Deze mannelijke equivalent van de push up bh zorgt ervoor dat de torso gespierder lijkt.

Taboe

Producten om de mannelijke verschijning te verbeteren waren volgens de New York Times jarenlang een taboe.

De huidige hoge online verkoopcijfers zouden hierdoor te verklaren zijn, sommige mannen voelen zich namelijk nog steeds niet zeker genoeg om in een winkel naar corrigerende onderkleding te vragen.