HOOFDDORP – Ondanks dat botox in de beautywereld bekend staat als hét middel tegen rimpels, kiest de Nederlandse tijdschriftlezeres veel liever voor een natuurlijke verzorgende behandeling. Slechts 1 procent van de dames heeft ervaring met botox.

Uit de beautymonitor 2010 blijkt daarnaast dat 84 procent van de 637 ondervraagde vrouwen, alle lezeressen van glossy magazines, regelmatig een schoonheidssalon of instituut bezoekt.

In de meeste gevallen ondergaan de dames hierbij een verzorgende gezichtsbehandeling bestaande uit huidanalyse en -reiniging en het epileren van de wenkbrauwen.

Innovatie

Het merendeel van de geënquêteerden is zeer positief over de diensten van de schoonheidssalons en instituten. Bij een bezoek vindt men persoonlijke aandacht, advies op maat en service het meest belangrijk.

Vrouwen hebben niet zo'n behoefte aan de nieuwste technologische snufjes in de schoonheidssalon. Persoonlijke aandacht vindt men veel belangrijker dan dat er bekende merken of innovatieve behandelmethoden worden aangeboden.
 

Tijdschriften

Het onderzoek is uitgevoerd onder lezeressen van Cosmopolitan, Grazia, Marie Claire, Beau Monde en Nouveau. Om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen en trends op beautygebied zijn glossy tijdschriften zoals Cosmopolitan en Grazia voor deze dames dan ook de meest belangrijke informatiebron.

90 procent van de ondervraagden raadpleegt deze titels om op de hoogte te blijven van de trends op beauty gebied. 45 procent wordt geïnformeerd via familie, vrienden en bekenden.